Overijse2002 – N-VA heeft zijn huiswerk klaar!

Op 6 juli 2018, over deze onderwerpen: Goed bestuur, N-VA, Verkiezingen 2018
groepsfoto Overijse200-N-VA

Aan de vooravond van de grote vakantie zijn wij, als Overijse2002 – N-VA, fier en blij onze vernieuwde en verjongde ploeg voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober te kunnen voorstellen. De lijst met kandidaten is een perfecte mix tussen enerzijds een pak bestuurservaring in het college van burgemeester en schepenen, gemeenteraad en OCMW-raad en anderzijds nieuwe, enthousiaste kandidaten. Samen willen wij het positieve project voor een groen, Vlaams en gastvrij Overijse vanuit #BestuurOnderDeMensen in de toekomst verder vormgeven.

De lijst wordt getrokken door onze burgemeester Inge Lenseclaes, gesteund door de vier collega’s uit het schepencollege. Samen hebben ze meer dan 40 jaar bestuurservaring in het college van burgemeester en schepenen van Overijse. Zoals steeds zijn ze enthousiast, betrokken en gedreven om verder te werken aan projecten voor en door Overijsenaren.

1. Inge Lenseclaes
2. Jan De Broyer
3. Leo Vanden Wijngaert
4. Peter Van den Berge
5. Joke Lenseclaes

Bovenaan de rechterkolom vinden we het nieuw, jong geweld van Overijse2002 – N-VA. Het zijn 7 jonge Overijsenaren die zich met veel dynamisme in de lokale politiek willen engageren. De meesten onder hen zijn actief of actief geweest in het (jeugd)verenigingsleven van Overijse en willen dit verder blijven ondersteunen. Juist daarom kiezen zij bewust om via onze lijst te kandideren voor de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober.

16. Jeroen Van San
17. Bieke Van Wassenhove
18. Brecht Fluyt
19. Sara Brankaer
20. Koenraad Dekens
21. Naomi Van Brabant
22. Maarten Foutrel

Onze gemeente- en OCMW-raadsleden en 8 nieuwe kandidaten vormen de perfecte mix om de lijst verder vorm te geven. Zo kunnen de huidige mandatarissen een pak ervaring voorleggen, zowel in de OCMW-raad als in de gemeenteraad. De nieuwe kandidaten brengen ook de nodige expertise mee vanuit de verschillende hoeken van de gemeente en vanuit het verenigingsleven. Stuk voor stuk zijn ze gemotiveerd om mee te bouwen aan een nog mooier, beter, participatiever, … Overijse.  De lijst wordt geduwd door Joris Kelchtermans en Tom Hanssens.

6.  Leen Gillis
7.  Stefan Vanderlinden
8.  Lieven Bennekens
9.  Jacques Gobert
10. Sandra Wille
11. Dirk Hermans
12. Bea Vanderlinden
13. Hilde Van Pee
14. Natasja Dierckxsens
15. Jan Van Brabant
23. Lieve Van Landeghem
24. Monique Muyldermans
25. Olivier de Schietere de Lophem
26. Elfi Van den Berghe
27. Charlotte Gerards
28. Tom Hanssens
29. Joris Kelchtermans

Op onze lijst zijn nog enkele plaatsen open die in de loop van de volgende weken zullen worden ingevuld. We zijn er nu al van overtuigd dat we met de 16 nieuwe en de 13 ervaren kandidaten klaar zijn voor een volgende beleidsperiode. Het project Overijse2002 – N-VA blijft gaan voor een groen, Vlaams en gastvrij Overijse en vernieuwt zich van binnenuit om deze waarden te blijven uitdragen. Ook in de toekomst staan wij garant voor een degelijk bestuur onder dé mensen!