OV2002-N-VA in de bres voor vzw Voedselhulp

Op 5 augustus 2018, over deze onderwerpen: OCMW, Verkiezingen 2018, Welzijn, Zorg
Inge en Joke Lenseclaes

Tijdens het college van burgemeester en schepenen van afgelopen dinsdag 31 juli werd ondersteuning aan de vzw Voedselhulp principieel goedgekeurd. Deze goedkeuring gebeurde op aandringen van burgemeester Inge Lenseclaes en OCMW-voorzitter Joke Lenseclaes. Het gaat hier zowel om financiële als logistieke ondersteuning. “vzw Voedshulp betekent enorm veel voor de minderbedeelde inwoners niet alleen uit Overijse, maar ook uit de andere druivenstreekgemeenten. Het is ook daarom dat wij al een tijd in contact zijn met de mensen van Voedselhulp om hun locatieprobleem mee te helpen oplossen zodat hun werking kan blijven doorgaan.

Binnen de gemeentelijke infrastructuur is er helaas geen enkel pand geschikt. Vandaar dat we beslist hebben om financieel tussenkomen in de huurlasten wanneer er een pand wordt gevonden op de privé-markt. Helaas loopt deze zoektocht niet van een leien dakje. Een ruimte van 700m² vinden die aan alle basisvereisten voldoet én centraal gelegen is tussen de 4 gemeenten blijkt geen evidentie. Bijgevolg hebben we dinsdag de opdracht geven aan twee medewerkers van gemeente en OCMW om vzw Voedselhulp te helpen in deze zoektocht. Momenteel stellen wij alles in het werk zodat het Voedselhulpverhaal een positief vervolg kent”, aldus Inge en Joke.