Educatief pad in Park Mariëndal

Op 18 september 2018, over deze onderwerpen: Infrastructuur, Milieu, OCMW, Omgeving, Onderwijs, Zorg
OCMW-fractie

Op de OCMW-raad van afgelopen maandag 17 september werd de aanleg van het educatief pad in park Mariëndal goedgekeurd. OCMW Overijse heeft voor de heraanleg van het park en vijver een projectsubsidie t.w.v. 123.000 euro heeft toegekend gekregen door Agentschap Natuur en Bos. “We verkregen deze subsidie op voorwaarde dat we na de heraanleg de bevolking op een positieve manier zouden betrekken bij het park. Hierop werd besloten een educatief pad aan te leggen. We willen via tien informatieve borden verspreid in het park de bezoekers informeren zowel over de fauna en de flora als over de geschiedenis van park en woonzorgcentrum. De borden zullen zo geplaatst worden dat ze ook door kinderen en door mensen in een rolstoel kunnen gelezen worden”, aldus Joke Lenseclaes, OCMW-Voorzitter (OV2002-N-VA). Het project kwam tot stand met de professionele medewerking van Regionaal Landschap Dijleland, de heemkundige kring De Beierij van Ijse vzw, VELT Druivenstreek, Natuurpunt Druivenstreek en kunstenaar Luk Wets. Binnen een tweetal maanden zouden de tien borden die samen het educatief pad vormen te bewonderen zijn in het park. “Rond dezelfde tijd zal de donkerste hoek van het park voorzien worden van slimme vleermuisvriendelijke verlichting. Dit om het comfort en veiligheidsgevoel van onze inwoners te verhogen rekening houdend met de aanwezige fauna,” vertelt Joke nog.