Bestuursakkoord in Overijse tussen Overijse2002-N-VA en OpenVLD-Groen

Op 6 december 2018, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Goed bestuur, N-VA, OCMW, Verkiezingen 2018
vuurmolen

Na enkele weken van intens onderhandelen hebben Overijse2002-N-VA en de kartellijst Open VLD-Groen zich akkoord verklaard om samen te werken in de volgende legislatuur.  Hierdoor geniet de nieuwe coalitie een ruime meerderheid in de gemeenteraad van maar liefst 19 zetels op 29 gemeenteraadsleden.

Huidig burgemeester Inge Lenseclaes (Overijse2002-N-VA) zal ook de komende 6 jaar de sjerp dragen, aangevuld door twee schepenen van Overijse2002-N-VA en drie van OpenVLD-Groen en één schepen gedeeld tussen de twee groepen voor een periode van 1 jaar voor Overijse2002-N-VA en 5 jaar voor Open VLD-Groen.

De komende dagen wordt de laatste hand gelegd aan het inhoudelijke bestuursakkoord, prioritaire doelstellingen zoals een duurzame omgeving, een uitgewerkt zorgbeleid, opwaardering van de dorpskernen, veilige fiets- en voetgangersvoorzieningen en burgerparticipatie zullen alvast speerpunten zijn voor de nieuwe meerderheid. Een uitgebreide en gedetailleerde communicatie over dit bestuursakkoord en de bevoegdheidsverdeling volgt in de loop van volgende week.

Namens de 4 partijen,

Gilbert Dehertog, voorzitter Open VLD