Inhuldiging duofiets WZC Mariëndal

Op 20 september 2018, over deze onderwerpen: OCMW, Senioren, Verkiezingen 2018, Zorg
Joke fietst met oma

De aangepaste Fun2Go duofiets van het woonzorgcentrum Mariëndal werd dinsdag 18 september officieel in gebruik genomen.  De Fun2Go is een aangepaste driewieltandem waarbij de gebruikers naast elkaar zitten. Eén van beide stuurt en beiden kunnen trappen. “De afgelopen twee jaar huurden we tijdens de week van de valpreventie steeds een duofiets. Dit kende zo’n succes bij onze bewoners dat we overwogen zelf zo’n fiets aan te kopen. De eerste marktverkenning leerde dat een gelijkaardig model met alles erop en eraan een zeer grote investering is met een kostprijs van 8750 euro. Daarom dienden we een projectfiche in bij Cera. Deze organisatie wil via investeringen in maatschappelijke projecten bijdragen in de welvaart en het welzijn van de hele samenleving. Zij lieten ons weten dat ze dit een mooi project vonden en dat ze hier graag hun steun aan wilden verlenen. Wij zijn hen dan ook zeer dankbaar voor hun financiële tegemoetkoming van 3000 euro. De aankoop van deze duofiets is een belangrijke stap om onze bewoners meer te integreren in de lokale samenleving en geeft de bewoners de kans om op een tastbare wijze het woonzorgcentrum te verlaten en de band met hun verleden te  onderhouden. De zichtbare aanwezigheid van duofiets in de straten zal duidelijk maken aan jong en oud dat een verblijf in het woonzorgcentrum niet betekent dat er afstand genomen wordt van normale activiteiten, “ aldus Joke Lenseclaes, OCMW-voorzitter.