Alerte buur verijdelt inbraak

Op 27 oktober 2015, over deze onderwerpen: Politie, Veiligheid

Alerte buren hebben zondagavond hoogstwaarschijnlijk een inbraak verijdeld in de Schransdreef in Overijse.

Een inwoner van de straat had zes mannen opgemerkt rond een naburig huis. De politie werd verwittigd en die kwam meteen met twee patrouillewagens ter plaatse. De verdachte figuren waren ondertussen al verdwenen. Volgens de politie werd er geen inbraak gepleegd en waren er ook geen sporen van vernieling te bespeuren. De Druivenstreek wordt regelmatig geteisterd door inbraakgolven.

Gemeenteraadslid Stefan Vanderlinden is een van de initiatiefnemers van het buurtinformatienetwerk(BIN) Jezus-Eik en Overijse. Hij is blij met de goedeafloop. "Deze zaak bewijst nogmaals

dat we met z'n allen waakzaam moeten zijn. Het is dan ook de juiste reflex van deze inwoners om de politie te verwittigen als je iets verdacht opmerkt. Ik doe ook een warme oproep om je aan te sluiten bij het BIN, want het is duidelijk dat het werkt. Onze mensen hebben al een tiental berichten geplaatst die mogelijk een hulpmiddel kunnen zijn voor de politie." (DLO) - HLN