N-VA boegbeeld Overijse kandidaat voor provincie

Op 12 augustus 2012, over deze onderwerpen: N-VA

Joris Kelchtermans: 'Naast het door iedereen gekende nieuwbouw project van het woonzorgcentrum Mariëndal dat in het najaar zijn deuren zal openen heeft het OCMW van Overijse ingezet op de modernisering van zijn administratie. De verhuis van de sociale dienst naar de gelijkvloerse verdieping en het realiseren van het sociaal huis (loket 4) in “De Vuurmolen” heeft het OCMW letterlijk dichter bij de mensen gebracht. De uitbouw van een middenkader was hoognodig. Samen met een nieuwe OCMW-secretaris werd ook een personeelsdienst uitgebouwd. Hierdoor is het OCMW van Overijse klaar als lokaal bestuur voor een modern ‘public management''.

Ondanks dat alles kondigt zich voor Kelchtermans het (voorlopig) afscheid aan van de gemeentelijke politiek. Kelchtermans: 'Als gewezen voorzitter van Jong N-VA nationaal en als voormalig provinciaal jeugdraadvoorzitter kies ik ervoor om enkel kandidaat te zijn voor de provincieraad. Daar wens ik dezelfde thema’s van goed bestuur te behartigen. “De provincie kan slanker en moet zich beperken tot haar kerntaken.” stelt hij.

Kelchtermans is de neef van voormalig Limburgs CVP-boegbeeld en oud-senaatsvoorzitter Lambert Kelchtermans en groeide op in de Druivenstreek.