Meer klachten over Nederlandsonkundig personeel in welzijnsvoorzieningen.

Op 1 september 2011

vrouw in rolstoelVolgens Vandeurzen hoort Nederlandsonkundigheid niet thuis in de Vlaamse
zorg- en dienstverlening. "Ik zie de aanwezigheid van Nederlandsonkundig personeel vandaag als een alarmsignaal dat er onvoldoende kwalitatieve zorg verleend wordt", aldus de minister. 
De ingediende klachten zijn vaak echter te weinig concreet. "Ik kan geen maatregelen nemen als er geen concrete klachten of gegevens bekend zijn bij de overheid".

De problemen hebben volgens de minister onder meer te maken met de tewerkstelling van buitenlands personeel. "Uit onderzoeken door de Zorginspectie blijkt dat voorzieningen in weerwil van de beloften van uitzendbureaus in de praktijk geregeld moeten vaststellen dat deze geen dienstige werkervaring en/of gerichte opleiding hadden genoten, dat de beloofde huisvesting niet voorzien was en de beloofde basiskennis Nederlands ontbrak", aldus Vandeurzen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is