Gemeente helpt handelszaken innoveren

Op 11 oktober 2011

Zo'n acht handelszaken zullen worden geselecteerd en krijgen een persoonlijke coach die hen zal begeleiden. De gelukkigen worden uitgekozen op basis van een aantal criteria. Belangrijk is dat de winkels in de handelskernen gevestigd zijn. "Grote filialen van winkelketens en grote bedrijven kunnen budgetten vrijmaken om adviseurs aan te werven en de nieuwste technologieën binnen te halen", verduidelijkt schepen voor Lokale Economie Leo Van den Wijngaert (Overijse 2002 - N-VA - CD&V). "Maar voor handelaars is het veel moeilijker om tijd en middelen te investeren in innovatie. Met dit project wordt hierop ingespeeld. Door de persoonlijke begeleiding worden alle initiatieven bovendien op maat uitgewerkt."

"Wij zijn als lokaal bestuur uiterst verheugd dat wij dit samen met de externe partners kunnen aanbieden aan onze lokale handelaars", vervolgt de schepen. Op woensdag 26 oktober wordt een opstartgesprek georganiseerd met de kandidaten die zich hebben ingeschreven of die interesse tonen. De gemeente zal 275 euro investeren per deelnemende handelszaak.