80 jaar in 2018? Ontvang je gratis rookmelder!

Op 14 maart 2018, over deze onderwerpen: OCMW, Senioren, Wonen
rookmelder

Alle inwoners die in 2018 hun 80ste verjaardag vieren, ontvangen een gratis rookmelder van het OCMW Overijse. “De actie kadert in een campagne waarbij we onze senioren de juiste ondersteuning willen bieden, zodat ze zolang mogelijk veilig thuis kunnen wonen. We zetten hiervoor enerzijds in op brandveiligheid, want het is nodig dat ouderen stilstaan bij de stappen die ze kunnen zetten om een woningbrand te voorkomen. Anderzijds willen we hen via de nieuwe brochure laten kennismaken met alle OCMW-dienstverlening die gericht is op ouderenzorg”, vertelt Joke Lenseclaes, initiatiefneemster en OCMW-voorzitter.

Dit project wordt mogelijk gemaakt dankzij de medewerking van de brandweerpost Overijse van Hulpverleningszone Oost Vlaams-Brabant. Alle inwoners die 80 jaar worden in 2018 ontvangen binnenkort een uitnodiging voor het infomoment op donderdag 22 maart in cafetaria ’t Overzicht van woonzorgcentrum Mariëndal. Zij kunnen dan hun rookmelder komen afhalen.

“Iedereen is welkom op dit infomoment, want brandveiligheid is essentieel in elk huis. Het infomoment bestaat uit twee delen. Eerst zal de brandweerpost uitleg geven over brandveiligheid voor ouderen. Nadien volgt er een presentatie van alle dienstverlening die OCMW Overijse aanbiedt aan ouderen”, aldus Joke.