Cultuur

Den Blan

Het culturele leven in Overijse speelt zich voor een groot deel af in de twee culturele centra in onze gemeente, het gemeentelijk cultuurcentrum Den Blank en het gemeenschapscentrum De Bosuil. Daarom is het belangrijk dat er een goede samenwerking tussen de beide cultuurcentra en de gemeente bestaat. Op deze manier kunnen alle cultuurverenigingen op gelijke voet gebruik maken van de infrastructuur en wordt hun aanbod op elkaar afgestemd.

Toch is het ook belangrijk om allerlei initiatieven te nemen om cultuur naar de mensen te brengen. De verschillende wijkontmoetingscentra kunnen daarbij een belangrijke rol spelen en allerlei initiatieven ontwikkelen die de lokale overheid kan ondersteunen.

Daarnaast hebben we respect voor ons materieel en immaterieel cultureel patrimonium door te zorgen voor voldoende onderhoud en investeringen.

Nieuws over dit onderwerp

Op 18 juni 2014, over deze onderwerpen: Cultuur, Gemeenteraad, Infrastructuur, Jeugd, Onderwijs, Ruimtelijke Ordening, Gemeenteraad

De gemeenteraad van 17 juni, net voor de zomervakantie, had ook nog een aantal interessante items op de agenda: De gemeenteraad besliste zo’n € 400.000 te investeren in dakwerken. Het gaat onder andere om werken aan het dak van de gemeentelijke basisschool (Heuvelstraat), aan de kerk van Jezus …