Jonge Druiventros

Toerisme

Overijse heeft door zijn geografische ligging, zijn historische achtergrond, zijn unieke omgeving en zijn evenementen een aantal troeven in handen om het toerisme in al zijn facetten te promoten. Deze troeven moeten in de toekomst beter op elkaar afgestemd en als één geheel gepromoot worden vanuit een totaalbeeld op goede ‘city marketing’. Het vernieuwde bezoekerscentrum Dru!f speelt hierin een centrale rol om de verschillende toeristische doelgroepen aan te spreken en onze gemeente als toeristisch centrum te promoten. Om dat op een degelijke manier te doen, is het belangrijk om ook in te spelen op nieuwe toeristische trends. Op deze manier kan het toerisme in onze gemeente het uithangbord worden van onze Vlaamse, groene en gastvrije gemeente. We streven ernaar de domeinen Kamp Kwadraat en Hagaard, dat in beheer is van Chirojeugd Vlaanderen, optimaal in het toeristische aanbod in te schakelen.

De Druivenfeesten blijven een van de belangrijkste evenementen, maar zijn aan een modernisering toe. Het hele concept van de Druivenfeesten dient grondig herbekeken en herwerkt te worden om ook de volgende 60 jaar nog attractief te kunnen blijven.

Nieuws over dit onderwerp

Meivuur en Yes2Day zijn gered

Goed nieuws voor de fuivende jeugd: zowel het Meivuur als Yes2Day gaan dit jaar door. Over het voortbestaan van beide evenementen was onzekerheid ontstaan omdat de organisatoren geen geschikte locatie …

Zoniënwoud krijgt zes grote poorten

Strikt genomen ligt slechts een klein hoekje van het gigantische Zoniënwoud op het grondgebied van Overijse, maar wie het bos wil betreden, kan dat probleemloos langs de gemeente. "We zijn als het …