Inwoners beginnen met Buurt Informatie Netwerk

Op 11 februari 2015, over deze onderwerpen: Politie, Veiligheid

Sandra Wille en Stefan Vanderlinden richten een Buurt Informatie Netwerk op om de politie te helpen de inbraken in Overijse te verminderen.

Overijse is volgens statistieken erg gevoelig voor inbraken. Het verhinderen van woninginbraken behoort dan ook tot de prioriteiten van de politiezone Druivenstreek. Om de politie een handje toe te steken, besloten inwoners Stefan Vanderlinden en Sandra Wille om een Buurt Informatie Netwerk (BIN) op te starten. Sandra richt zich tot Jezus-Eik en Stefan houdt zich bezig met de wijk Warande-Vronenberg-Korenarenstraat-Landenstraten.

'De bedoeling van een BIN is onder meer de samenwerking tussen de politie en de burgers teverbeteren', zegt Wille. 'We willen

de aangiftebereidheid van verdachte gedragingen verhogen en het veiligheidsgevoel in onze wijk verbeteren. Om van de oprichting een succes te maken, zijn we op zoek naar inwoners die zich willen engageren.'

'In eerste instantie verzamelen we de namen van burgers die willen meewerken', vult Vanderlindenaan. 'Zij zullen een persoonlijke uitnodiging krijgen om deel te nemen aan een kennismakingsvergadering, waarop de politie meer toelichting geeft over de taken van een BIN. Daarna kunnen ze zich definitief inschrijven.'

Op 26 februari staat een informatievergadering in Den Bosuil op het programma. (dco) - Het Nieuwsblad