Een jubileum voor de kinderen.

Op 21 november 2011

De dienst onthaalouders van het OCMW bestaat 30jaar. Op zondag 20 november werd de dienst in de Bloemetjes gezet. Al 30 jaar lang zorgen we voor betaalbare en Nederlandstalige kinderopvang voor jonge gezinnen in Overijse. Op dit moment stelt onze dienst 14 onthaalmoeders te werk en vangen we 80 kindjes op.

De taak van de dienst onthaalouders van het OCMW bestaat er vooral in om de juiste omkadering te bieden voor de onthaalouders. Dit wil zeggen het organiseren van vormingen voor de onthaalmoeders, het ter beschikking stellen van materiaal (bedjes, relax, stoelen, ….) en één maal per jaar brengen we ook de onthaalouders en ouders samen. Ook dit jaar bleek op deze vorming nogmaals hoeveel belang ouders (en ook grootouders) hechten aan het uitwisselen van tips rond opvoeding. Daarom willen we ons verder blijven engageren om jaarlijks gespreksavonden rond opvoedingsondersteuning gratis aan te bieden.

Het OCMW is trouwens nog altijd op zoek naar gemotiveerde mensen om zich aan te sluiten bij onze dienst als onthaalouder.

Inge Lenseclaes
Voorzitter OCMW