Burgemeester Dirk Brankaer, N-VA-kandidaat Vlaams Parlement

Op 6 februari 2014, over deze onderwerpen: N-VA
Dirk Brankaer

Het provinciaal kiescollege van N-VA Vlaams-Brabant, wijst burgemeester Dirk Brankaer van Overijse de 7de plaats toe voor de verkiezingen van het Vlaams Parlement. Vanop die plaats wil hij meebouwen aan het succes van de N-VA.

Sinds  1993 is burgemeester Dirk Brankaer actief in de lokale politiek in Overijse. Toen werd de lokale partij Overijse 2002 boven de doopvont gehouden. De partij ontstond uit het samengaan van toenmalige Volkunie en onafhankelijk politiek geïnteresseerde Overijsenaren.

Het werd een succesverhaal. Na 6 jaar oppositie werd Overijse 2002 in 2001 de grootste partij in Overijse en werd hij burgmeester. Dit ambt oefent hij tot op vandaag met veel plezier uit.

“Ik ben altijd groot voorstander geweest van het kartel.De laatste twee gemeenteraadsverkiezingen vormden we kartel met CD&V. Na het opblazen van het kartel nationaal vind ik enkel bij N-VA  de waarden van het kartel terug.”

“Het N-VA congres Vrijheid voor Vooruitgang heeft mij helemaal overtuigd om mijn schouders te zetten onder N-VA,” zegt burgemeester Brankaer. “Wanneer gaat ook CD&V eens inzien dat we zo toch niet kunnen blijven aanmodderen. We moeten de Vlamingen het beleid geven waarvoor ze al zo lang stemmen; minder lasten, een overheid die bespaart op zichzelf, meer jobs. Verandering en vooruitgang, dat is de weg die we op moeten.