Aanbestedingsdossier studie woonzorgzone goedgekeurd door OCMW-raad Overijse

Op 24 februari 2015, over deze onderwerpen: OCMW, Opvang, Senioren, Zorg, OCMW-raad en sociaal beleid

imagesOp maandag 23 februari werd het aanbestedingsdossier voor het opmaken van een studie over een woonzorgzone in de J.B. Dekeyserstraat in Overijse goedgekeurd. Als OCMW-voorzitter Inge Lenseclaes is heel verheugd dat deze studie kunnen opstarten.

In het kader van het meerjarenplan 2014-2019 hebben de gemeente en het OCMW in 2013 een bevraging van de bevolking gedaan. Met dit dossier kunnen we nu tegemoetkomen aan een groot aantal van de wensen en knelpunten die toen naar boven zijn gekomen.

In deze studie wordt gevraagd om volgende zaken te onderzoeken:

-        Een zone voor zorgwonen. Hiervoor zijn er reeds verkennende gesprekken geweest met de instellingen voor personen met een handicap, want ook deze mensen kunnen hier hun thuis vinden. De woonzorgzone is bovendien uitstekend gelegen: dichtbij het woonzorgcentrum waar we over alle professionele hulpverlening beschikken, en dichtbij het park Mariëndal waar trouwens ook een renovatiedossier voor loopt.

-        Het inrichten van een groepsopvang voor kinderen jonger dan drie jaar. Dit in aanvulling op het reeds bestaande aanbod van kinderopvang door de onthaalouders aangesloten bij het OCMW.

De OCMW-raad heeft in de opdracht ook uitdrukkelijk opgenomen dat zij duurzaam bouwen zeer belangrijk vindt.

Dit innovatieve project kan een prachtig verhaal worden van integratie, elkaar helpen en steunen. Ik hoop dan ook dat we een aantal mooie ontwerpen zullen te zien krijgen.

Inge Lenseclaes
Voorzitter OCMW Overijse